چه شهرهایی میزبان جام جهانی 2014 برزیل هستند
متن دلخواه شما
مطالب قاتی پاتی
پنج شنبه 22 خرداد 1393 ساعت 4:30 | بازدید : 2269 | نوشته ‌شده به دست mahdi | ( نظرات )

 جام جهانی 2014 برزیل در تاریخ 23 خرداد از ساعت 30 دقیقه بامداد با برگزاری دیدار برزیل و کرواسی رسما آغاز خواهد شد.

12 شهر از کشور برزیل میزبان این رویدار بزرگ است. شهرهایی که در این روزها حال و هوای جام جهانی را به خود گرفته است. در این مطلب به معرفی این 12 شهر خواهیم پرداخت.

شهر برازیلیا

برازیلیا پایتخت کشور برزیل است. ساخت این شهر به این علت بود که می‌خواستند محل پایتخت برزیل که پیش از آن شهر ریو دوژانیرو بود را تغییر داده و بیشتر به مرکز و غرب کشور بیاورند تا به دیگر ناحیه‌ها نزدیک‌تر باشد. برای این تغییر پایتخت نیروی کاری عظیمی از سراسر کشور به‌کار گرفته‌شد. طرح و نقشه این شهر بشکل یک هواپیما است.

میزبانان جام جهانی

برازیلیا در یک ناحیه فدرال توسط Juscelino Kubitschek در داخل ایالت گویاس ایجاد شد.

در شرق ناحیه رودخانه پرتو و در غرب آن رودخانه دسکوبرتو قرار دارد.

برزیلا در پلانالتو بر روی فلاتی با ارتفاع ۱۰۰۰ متر واقع است. فاصله برزیلا از گویانیا ۲۰۷ کیلومتر، از سالولدور ۱٫۵۳۱ کیلومتر، از ریو دی یانیرو ۹۳۰، از بلو هریزانت ۷۱۶ و از سائو پائولو بیش از ۱٫۰۱۵ کیلومتر است.

شهر برازیلیا پایتخت کشور برزیل یکی از 12 شهر میزبان جام جهانی 2014 می باشد و 7 دیدار از این رقابت ها در ورزشگاه برازیلیا واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

برازیلیا دارای یک سنت شناخته شده در میزبانی رویدادهای ورزشی در جهان است. ورزشگاه برازیلیا واقع در این شهر با گنجایش 68,009 نفر در حال حاضر یکی از بزرگترین استادیوم ها در کشور برزیل است.

 
 شهر بلو هوریزونته

بلو هوریزونته، به معنی "افق زیبا" سومین شهر بزرگ در کشور برزیل است. شهر بلو هوریزونته مرکز ایالت میناس گرایس برزیل است و در منطقهٔ جنوب خاوری این کشور واقع شده‌است.

جمعیت شهر بلو هوریزونته ۲٫۴ میلیون نفر و جمعیت منطقهٔ کلان‌شهری آن ۵٫۳ میلیون نفر است. شهر بلو هوریزونته را در زبان عوام بئاگا (Beagá) می‌نامند که نام پرتغالی حروف اول دو واژهٔ نام این شهر یعنی BH است.

میزبانان جام جهانی

این شهر از چند محله مرفه‌نشین و متوسط و ۳۰۰ محلهٔ فقیرنشین و آلونک‌نشین تشکیل شده‌است. شمار محلات حاشیه‌نشیان فقیر هم‌چنان رو به افزایش است و در تپه‌های پیرامون شهر رو به بالا ساخته می‌شود.

6 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه مینیرو واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

دومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین در بلوهوریزونته برگزار خواهد شد که فاصله زمینی سائوپائولو با این شهر 364 کیلومتر و فاصله هوایی آن 303 کیلومتر است. مدت زمان پرواز میان این 2 شهر یک ساعت و نیم و قیمت بلیت آن 140 دلار است.

 
شهر پورتو آلگره

پورتو آلگره شهری بندری در برزیل است با جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر. این شهر پایتخت و بزرگترین شهر در ایالت برزیلی ریوگرانده دوسول می باشد. جمعیت این شهر ۱٬۵۰۹٬۹۳۹ (۲۰۱۰) است.

میزبانان جام جهانی

پورتوالگره جنوبی ترین پایتخت در یک ایالت برزیلی است و یکی از مهمترین مراکز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در برزیل می باشد.

5 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه بیراریو واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 
 شهر رسیف

ریسیف، شهری در ایالت پرنامبوکو کشور برزیل است که با ۴٬۱۳۶٬۵۰۶ نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر منطقهٔ شمال شرق برزیل و پنجمین شهر بزرگ این کشور و مرکز ایالت پرنامبوکو است. جمعیت شهر در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱٬۵۳۶٬۹۳۴ نفر بوده‌است.

میزبانان جام جهانی

5 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرنا پرنامبوکو واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 
 شهر ریو دوژانیرو

ریو دوژانیرو که به اختصار ریو نام برده می‌شود، مرکز ایالت ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است که با جمعیت 6.3 میلیون نفری ۶امین شهر بزرگ آمریکا و ۲۶امین شهر بزرگ جهان نیز به حساب می‌آید. این شهر در تاریخ 1 ژوئیه 2012 به عنوان یکی از مناظر فرهنگی میراث جهانی یونسکو با نام «ریو دوژانیرو: منظر کاریوکا در بین کوه و دریا» به ثبت رسیده است.

ریو دوژانیرو نزدیک به دو قرن از 1763 تا 1815 میلادی در دوره استعمار پرتغالی‌ها، در سال‌های 1815 تا 1821 میلادی در دوره پادشاهی متحده پرتغال، برزیل و آلگارو و در نهایت در سال‌های 1822 تا1960 به عنوان پایتخت کشور برزیل بوده است.

سواحل شهر ریو
شهر ساحلی ریو دارای 3 ساحل به نامهای ساحل کُپاکاپانا، ایپانما و لِبلان است. این سواحل به بهشت موج‌سواران معروف هستند. در «سواحل آزاد» شناگران و موج‌سواران می‌توانند به صورت برهنه به شنا و گرفتن حمام آفتاب بپردازند. قسمتی از معروفیت این سواحل مربوط به این قانون است.

میزبانان جام جهانی

مجسمهٔ مسیح
در710 متری بالای کوه کورکووادو (corcovado) بزرگ‌ترین مجسمهٔ دنیا قرار دارد. این مجسمه 38 متر ارتفاع دارد که شمایل عیسی مسیح را با آغوش باز به تصویر کشیده‌است.

میزبانان جام جهانی

شهر ریو دوژانیرو یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2014 می باشد و دیدار نهایی این رویداد جهانی نیز در این شهر برگزار خواهد شد.

این شهر در سالی که به جام جهانی منتهی می شد شاهد اعتراضات گسترده مردم برزیل برای برگزاری این رقابتها بود و برخی از مردم برزیل و مخصوصا شهر ریو دوژانیرو بیشترین تظاهرات در برزیل داشتند و از هزینه های گزافی که برای تجهیز و ساخت ورزشگاه ها انجام می شد ابراز نارضایتی می کردند و این در حالی است که یک سوم از مردم این شهر در فقر به سر می برند.

7 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه ماراکانا واقع در این شهر برزگ است برگزار خواهد شد.
 

 شهر سائوپائولو

سائوپائولو بزرگ‌ترین شهر کشور برزیل است و در جنوب شرقی برزیل قرار دارد.

سائوپائولو در ۲۵ ژانویه ۱۵۵۴ توسط دو مبلغ عضو فرقه مذهبی یسوعی بنیاد شد. پایین بودن بهره‌وری مزارع شکر محلی باعث شد تا این سکونتگاه مدتی طولانی در حالت انزوا باقی بماند. در سده هفدهم کشاورزان منطقه اقدام به کشت گندم به منظور صادرات کردند. در سال ۱۷۱۱ به سائوپائولو رسماً عنوان شهر اعطا شد.

در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۸۲۲ اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سائو پائولو انجام شد.

سائوپائولو که در گفتار روزانه «سامپا» نیز نامیده می‌شود هفتمین شهر بزرگ جهان و بزرگ‌ترین شهر نیم‌کره جنوبی و قاره آمریکا است. جمعیت این شهر ۱۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر است و جمعیت شهر و حومه (منطقه کلان‌شهری) آن نزدیک به ۳۰ میلیون نفر است.

میزبانان جام جهانی

این شهر مرکز ایالت سائوپائولو و از مراکز مهم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در برزیل و فراسوی آن است و بناها، پارک‌ها و موزه‌های مهمی چون یادمان آمریکای لاتین، موزه زبان پرتغالی، موزه هنر سائو پائولو و پارک ایبیراپوئرا را در خود جای داده است.

سائوپائولو آب‌وهوایی مرطوب و نیمه‌گرمسیری دارد. این شهر به خاطر هوای متغیر خود «Cidade da Garoa» (شهر نم‌نم باران) نامیده شده و به خاطر غذاهای ویژه، معماری، ناوگان بزرگ بالگردها، و ازدحام ترافیکی‌اش مشهور است.

سائوپائولو در سال ۱۵۵۴ تأسیس شد و تا حدود ۱۸۷۰ نسبتاً کوچک باقی‌ماند اما از آن تاریخ به بعد رشد بسیار زیادی کرده‌است.

6 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرنا سائوپائولو واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 
 شهر سالوادور

سالوادور شهری بندری و مرکز ایالت باهیا در برزیل است. باهایا  یکی از 27 ایالت‌های برزیل است که در شمال شرقی این کشور همجوار اقیانوس اطلس قرار دارد.باهیا چهارمین ایالت پر جمعیت برزیل بعد از سائوپائولو، میناس گرایس، و ریودوژانیرو است.

سالوادور در شمال شرقی ایالت باهایا قرار دارد و 706 کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیت سالوادور تا سال 2010 تعداد 2٬676٬606 نفر گزارش شده است.

میزبانان جام جهانی

نزدیکی به خط استوا و ساحل گرما و درجه شرجی هوا را در این شهر بالاتر از 2 شهر دیگر میزبان دیدارهای ایران قرار داده و بیشترین درجه گرمای هوا در ماه ژوئن 32 درجه و کمترین دما 25 درجه است. میزان بارش 9.898 اینچ و رطوبت هوا 80 درصد است.

6 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرنا فونته نوآوا واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

شهر سالوادور در جام جهانی 2014 برزیل میزبان مسابقه تیم ملی فوتبال ایران و بوسنی و هرزگوین می باشد. این شهر در شرق برزیل قرار دارد و فاصله آن با سائوپائولو بیشتر از 2 شهر دیگر است. شاگردان کی‌روش در کمپ تمرینی خود به فاصله 1218 کیلومتری زمینی و 902 کیلومتری هوایی سالوادور قرار دارند. مدت زمان پرواز به سالوادور 2 ساعت و 30 دقیقه و قیمت آن 320 دلار است.

 
 شهر فورتالزا

 فورتالزا، نام مرکز ایالت سئارا در کشور برزیل است. این شهر حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین شهر بزرگ برزیل است.

میزبانان جام جهانی

6 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه کاستلو واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 
 شهر مانائوس

مانائوس مرکز ایالت آمازوناس برزیل و بزرگترین شهر ناحیه آمازون واقع در شمال شرق کشور است. این شهر در سال ۱۶۶۹ توسط پرتغالی ها بر رود ریو نگرو، در نزدیکی تلاقی با رود آمازون، ساخته شد. سکنه آن در حدود دو میلیون نفر و مساحت شهرستان آن ۲۳۴۳ کیلومتر مربع است.

میزبانان جام جهانی

مانائوس پیرامون سال ۱۶۵۰ خیمه‌گاهی بود که شکارچیان برده از آن‌جا راهی منطقه اطراف می‌شدند تا با به اسارت گرفتن سرخ‌پوست‌های محل آن‌ها را به بردگی ببرند. د ر سال ۱۶۶۹ پرتغالی‌ها در این محل دژی ساختند به نام «سائو ژوزه دا بارّا» تا از خود در برابر حمله‌های اسپانیاییان که در راستای رود آمازون می‌آمدند حفاظت کنند. در سال ۱۸۳۲ این سکونتگاه به عنوان شهر به رسمیت شناخته شده و به افتخار قوم قبیله سرخ‌پوست مانائو، شهر مانائوس نامیده شد.

4 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرنا آمازونیا واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 
 شهر ناتال

ناتال، مرکز و بزرگترین شهر ایالت ریو گرانده شمالی در شمال شرقی کشور برزیل است.

این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی ۹۵۰٬۸۲۰ نفر (۱٬۳۶۳٬۵۴۷ به همراه حومه) جمعیت داشته است.

میزبانان جام جهانی

4 دیدار از رقابتهای جام جهانی در ورزشگاه آرنا داس دوناس واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 
 شهر کوریتیبا

شهر کوریتیبا سرزمین درختهای سر به فلک کشیده، البته این روزها با تصاویری که از 50 سال پیش به جا مانده بسیار فرق دارد اما به هر حال هنوز سبز است و دیدنی.

بزرگترین شهر ایالت پارانای برزیل با داشتن بیش از یک میلیون و 760 هزار نفر جمعیت (ثبت در سال 2010) در شهر مرکزی کوریتیبا، هشتمین شهر شلوغ و پر جمعیت برزیل و بزرگترین شهر ناحیه جنوب این کشور، ناحیه شهری به نام رژیائو ده کوریتیبا، شامل 26 شهرداری و جمعیت کلی بیش از 3 میلیون نفر.

این شهر میزبان جام جهانی 1950 نیز بوده و اکنون آماده پذیرایی از ایرانیان و اهالی نیجریه است.

 نزدیکی به دریا آب و هوای معتدل دریایی را در این منطقه رقم زده و البته بودن در فلات سبب شده مردم این شهر آب و هوای کوهستانی گرمسیری را هم تجربه کنند. در مجموع هوای کورتیبا در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی معتدل و مطلوب است. بیشترین درجه گرمای هوای کوریتیبا در ماه ژوئن 30 درجه سانتیگراد و حداقل دمای آن 18.3 درجه سانتیگراد است. میانگین بارندگی کوریتیبا در ماه ژوئن 98.1 اینچ و رطوبت آن 79 درصد خواهد بود. پوشش گیاهی و جنگلی همچنین تپه های سنگی از جمله ویژگی های طبیعی کورتیبا محسوب می‌شود.

میزبانان جام جهانی

ایرانیان اگر در این شهر قصد خرید دارند و البته فکر حمل بار و لوازم خود به دو شهر دیگر محل بازی تیم ملی ایران را کرده اند، بد نیست از مرکز خرید استاچائو دیدن کنند. خیلی بزرگ و باشکوه نیست اما در بخش شمال شرقی کوریتیبا خودنمایی می کند و رستوران های بین المللی و فروشگاه های بزرگش تنوع خوبی برای مسافران جام جهانی محسوب می شود.

4 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرنا دا بایشادا واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

کوریتیبا شهری که ایران نخستین بازی جام جهانی خود مقابل نیجریه را در آن انجام می‌دهد، همسایه جنوبی سائوپائولو است و فاصله زمینی از محل کمپ تیم ملی فوتبال تا این شهر 253 کیلومتر و فاصله هوایی میان این 2 شهر 210 کیلومتر است. مدت زمان پروازی میان این دو شهر به دلیل شرایط پروازی و 2 مسیره بودن آن یک ساعت و نیم است. قیمت بلیت این پرواز 167 دلار است.

 
 شهر کویابا

کویابا ،مرکز ایالت ماتو گروسو در غرب کشور برزیل است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۰ میلادی ۵۵۱٬۰۹۸ نفر بوده است.

میزبانان جام جهانی

6 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرناپانتانال واقع در این شهر برگزار خواهد شد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب